در حضور کارشناسان گینس، مدل ۲۰۱۸ از بیامو M5 توانست بازمانی بیش از ۸ ساعت، رکورد تازهای برای دریف جهان ثبت کند. در فیلم تماشایی این رویداد، ۵ مرتبه سوخترسانی نفسگیر حین حرکت خودرو نیز، دیده میشود.
آمار و رکوردهای بیامو M5، همچنان در صدر اخبار رسانههای خودرویی قرار دارد. قدرت ۶۰۰ اسب بخار از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری توئینتوربو، همراه با زمان ۳.۲ ثانیه برای رسیدن بهسرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، تنها بخشی از تواناییهای حیرتانگیز این خودروی سدان است. از سویی دیگر، به نظر میرسد که مدیران بیامو، به دنبال رکوردهای بیشتر و تبلیغات گستردهتر برای محصول جذاب خود هستند. چند روز پیش خبر از پیشنمایش یک فیلم کوتاه حیرتانگیز، با موضوع دریفت با بیامو M5 داده بودیم، اما امروز، جزئیات و ویدئوی نهایی این رویداد، پیش روی ما است.
برای ثبت رکورد طولانیترین دریفت دنیا، مسیر دایرهای یا اصطلاحاً دونات شکل، برای بیامو M5 انتخاب شد. این خودرو، در مدتزمان ۸ ساعت، مسافتی به طول ۳۷۲ کیلومتر را بدون وقفه، دریفت کرد، اما این تمام ماجرا نبود و ۵ مرتبه سوختگیری حین حرکت نیز به رکوردهای بیامو M5، اضافه شد. پشت فرمان، یوهان شوارتز قرار داشت که مدرس آکادمی رانندگی حرفهای بیامو است. او توانسته بود در سال ۲۰۱۳ نیز، رکورد ۸۲.۵ کیلومتر دریفت منظم با یک سوختگیری را به ثبت رساند.
برای رکوردگیری، گروه مهندسان و رانندگان بیامو به کارولینای جنوبی واقع در امریکا رفتند. این محل هم، در مالکیت دپارتمان بیامو پرفرمنس است و توانست مسیر مناسبی برای ۲۰۰۰ دور، دریفت متناوب شوارتز فراهم کند. جالب است بدانید که رکورد قبلی طولانیترین دریفت دنیا، متعلق به تویوتا GT86 بود که چند ماه پیش، با مسافت ۱۶۵ کیلومتر به ثبت رسید. پیش از آن در سال ۲۰۱۴ هم، یک دستگاه تویوتا GT86 توانسته بود با رکوردگیری در مسیری به طول ۱۴۴ کیلومتر، تاریخساز شود.
باهدف سوخترسانی به M5 اصلی، نمونهای دیگری از این خودرو حضور داشت که از نسل قبل و مدل ۲۰۱۶ بود. رانندهٔ خودروی سوخترسان، مت مولینز هم، نقش مهمی در رکوردگیری داشت و با دریفت هماهنگ، توانست ۵ سوختگیری موفق را، ممکن کند. شاید با دیدن چنین صحنههایی، فیلمهای هالیوودی نظیر سریع و خشن تداعی شوند، اما در عمل توسط تیم بیامو به حقیقت پیوست. خودروهای دریفتکننده، حین یکی از سوختگیریها، توانستند در مسیری به طول ۶۳ کیلومتر، بهصورت کاملاً هماهنگ و کنار یکدیگر قرار گیرند.
برای حفاظت از لاستیکها و روانکردن فرایند دریفت، سطح جاده با آب پوشش داده شد، اما نباید فراموش کرد که فشار بسیار زیادی بر رانندهٔ M5 واردشده است. بیش از ۸ ساعت رانندگی دریفت، در مسیر دایرهای همراه تحمل شتاب جانبی بر بدن، باورنکردنی به نظر میرسد. در هر سوختگیری، بین ۵۷ تا ۶۸ لیتر بنزین مبادله شد که با احتمال قطع ناگهانی شلنگ و آتشسوزی همراه بود. با تماشای فیلم کوتاه ادامهٔ مطلب متوجه خواهید شد که مت بوتاس در نقش اتصالدهندهٔ شلنگ سوخت، عملیات بسیار خطرناکی انجام داده است و هرلحظه میتوانست با تماس بدنهٔ دو خودرو، متحمل آسیبی جدی یا مرگ شود.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید: