گوگل که حجم بسیار بالایی از جستجو کاربران در تمام موضوعات را به خود اختصاص داده و بهعنوان بزرگترین موتور جستجو جهان شناخته میشود همیشه موردتوجه وبمستران بوده و سعی داشتهاند از راههای مختلف بتوانند از آن ورودی بگیرند. یکی از نکات سئو و بهینهسازی سایت و وردپرس که در طول سالیان گذشته و اکنون موردتوجه بوده و تأثیر زیادی بر روی دریافت ورودی و بازدیدکننده از گوگل دارد، داشتن بک لینک یا لینکهای ورودی از سایتهای معتبر و مرتبط با موضوع فعالیت سایت است
همانطور که از واژه بک لینک یا Backlink مشخص است، بک لینکها درواقع لینکهای بازگشتی میباشند که از سایر وب سایتها به صفحه اصلی یا صفحات داخلی وبسایت شما داده میشوند. سایتهای زیادی برای انجام این کار در اینترنت وجود دارد که بهصورت رایگان یا پولی این کار را انجام میدهند.
بک لینک گرفتن برای سایت بسیار مفید است ، طوری که اگر از سایتی با رنک بالا بک لینک های انبوه بگیرید ، به راحتی با کلمه دلخواه خود ، در نتایج گوگل خواهید بود. بک لینک ها ، قسمتی از لینک بلدینگ ها در علم سئو هستند.برخی از سایتهای شبکههای اجتماعی که تاثیر زیادی در آن دارند فیس بوک، گوگل پلاس، توئیتر و … میباشند که بسیار موردتوجه موتورهای جستجو قرار دارند.
۱– بین محتوای وبسایت لینک ایجاد کنید و سعی کنید بازدیدکننده بعد از خواندن یک مطلب به مقالات دیگر سری بزند. این کار باعث میشود بازدیدکننده سایت شمارا بهعنوان یک منبع مفید تلقی کرده و در صورت داشتن وبلاگ یا وبسایت، لینک شمارا در قسمتی از سایتش قرار بدهد.
۲– به کلمه مناسب لینک دهید.مثلا اگر سایت شما در زمینه تجارت الکترونیک است بهتر است با کلمات مرتبط ( تجات- تجارت الکترونیک-و … ) لینک شما قرار گیرد. با لینک دادن به کلمات : اینجا – ادامه مطلب و … و ایجاد چندین موضوع مختلف با این کلمات ، آیا موتور های جستجو ارزش لینک یا کلمه اینجا را میفهمند ؟
۳– لینکهای dofollow و nofollow.لینکهای dofollow به لینکهایی گفته میشود که موتورهای جستجو هنگام برخورد به آنها به کرول کردن لینک موردنظر میپردازند.متخصصان سئو توصیه میکنند تعداد کمیاز اینگونه لینکها بایستی در سایتها قرار بگیرد چون با افزایش تعداد این لینکها درجه و رتبه ی سئوی سایت کاهش پیدا میکند. اما در مقابل لینکهای nofollow قرار دارند که موتورهای جستجو چندان توجهی به آنها ندارند. البته به عقیده ی بعضی از وبمسترها این لینکها کاملا بی اهمیت نیستند.
۴– مطالب باکیفیت بالا و با محتوای غنی ایجاد کنید. به دنبال مطالبی بگردید که سایتهای دیگر از آن استفاده نکردهاند و مخاطبان یونیک به وبسایت شما وارد کنند. نوشتن مطالب کپیبرداری شده فقط Bounce Rate شمارا افزایش میدهد و هیچچیزی بهغیراز بازدیدکننده لحظهای ندارد. اما یک مقاله تخصصی کامل باعث میشود لینک شما در سایتهای دیگر بهعنوان کارشناس یا متخصص قرار بگیرد.
۵– از کد های tynt در سایت خود استفاده کنید – tynt میتواند زمانی که کاربران مطلبی را کپی میکنند ، لینک وبسایت شما را در زیر آن اضافه کند .
۶– نوشتن مطالب “چگونه” – این مطالب ، مطالبی هستند که میتوانند بازدید خوبی از موتور های جست و جو بگیرند و همینطور ، توسط کاربران لینک شوند .
۷– تأثیر شبکههای اجتماعی را دستکم نگیرید. بهصورت مداوم در شبکههای مجازی فعالیت داشته باشید و محتوای وبسایتتان را به اشتراک بگذارید. دنیایی از کاربران در این شبکهها در حال وبگردی هستند و اگر محتوای خوبی پیدا کنند حتماً صفحه را لایک و پست ارسالی را Share میکنند.
۸– درصورتیکه وقت دارید در انجمنهایی که به نوع فعالیت شغل شما مرتبط است، ثبتنام کنید و پاسخ کاربران را بدهید. طبق قوانین انجمن مدیران باید دائم به پروفایلشان سر بزنند و پاسخ مشکلات کاربران دیگر را بدهند تا اجازه درج تبلیغات و لینک وبسایت به مدیر داده شود.
۹– در پایان هر آموزش از کاربران و بازدیدکنندگان بخواهید در صورت مفید بودن، مطالب شمارا به اشتراک بگذارند.
۱۰– از وب سایتهای رایگان برای گرفتن بک لینک استفاده کنید.
تقریباً تمام وبمستران در حال حاضر از تأثیر منفی خرید بک لینک بر سئو و کسب لینکهای زیادی و نامناسب مطلع هستند.خرید بک لینک کار درستی نیست. اگر به دنبال کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل هستید و برنامهریزی درازمدتی برای کار خوددارید، خرید بک لینک روش مناسبی نیست زیرا ممکن است شمارا با مشکلات جدی در آینده روبرو کند.
در واقع گوگل بک لینک را بهعنوان یک رأی مثبت از طرف کاربران به صفحه یا سایت شما میشناسد. با کسب رأی بیشتر شما شانس پیروزی در انتخابات گوگل را خواهید داشت. گوگل صراحتاً اعلام کرده که خرید بک لینک برخلاف سیاستهای این سایت بوده و تخلف شناخته میشود.
اگر بک لینک شما از یک سایت معتبر و با پیج رنک بالا باشد مسلماً تأثیر بیشتری بر سئو سایت شما خواهد داشت. همین امر موجب خرید بک لینک از سایتهای قدرتمند باقیمت بالا در چند سال گذشته شده است. گوگل با توجه به کلماتی که در اطراف یک لینک قرار دارند موضوع سایت را تشخیص میدهد. بهطور مثال سایتهای زیادی در صفحات خود به سایت آمازون ارجاع میدهند که معمولاً در جملات آنها کلمه “Books” به چشم میخورد به همین دلیل شما با جستجوی این کلمه در گوگل سایت آمازون را در رتبه دوم و بعد از کتابخانه گوگل مشاهده خواهید کرد ولی برای سایت آمازون به این وسعت و قدرت، کلمه “Cars” بهعنوان یک کلمه کلیدی شناخته نمیشود زیرا هیچ لینک ورودی مناسبی برای آن ندارد.
درنتیجه خرید بک لینک تنها زمانی برای سایت شما مؤثر خواهد بود که از سایتهای معتبر و مرتبط با زمینه کاری شما باشد. همچنین باید به کلمه یا عبارت لینک شده و کلماتی که در اطراف آن حضور دارند توجه ویژهای داشته باشید. زیرا بک لینک شما بر آن کلمه کلیدی در نتایج گوگل مؤثر خواهد بود و نه تمام کلماتی که بهعنوان هدف خود انتخاب کردهاید.
گوگل روشهای متنوعی برای تشخیص خرید بک لینک توسط سایتهای اینترنتی دارد. مهمترین آنها تیم ویژه گوگل برای مبارزه با این پدیده است که وظیفهای جز گشتوگذار در اینترنت و شناسایی سایتهای فروشنده لینک ندارند. اگر شما سایت مناسبی را برای خرید بک لینک پیداکردهاید دلیلی ندارد که تیم گوگل نیز نتواند آن را شناسایی کند.
همچنین گوگل کاربران را تشویق میکند تا سایتهایی که از این روش قصد فریب موتور جستجو رادارند معرفی کنند. با این کار هم سایت فروشنده و هم سایت خریدار با جریمه گوگل مواجه خواهند شد. تعداد لینکهای ورودی به سایت شما در یک بازه زمانی مشخص و زمینه کاری سایتهای مرجع معیارهای دیگری برای شناسایی سایتهای متخلف توسط گوگل هستند. بهتازگی و بعد از آپدیت الگوریتم پنگوئن استفاده زیاد و غیرطبیعی از یک عبارت مشخص بهعنوان انکر تکست نیز به لیست تخلفات گوگل در خرید بک لینک اضافهشده است.
اگر باز هم بر این کار اصرار دارید و راه های اصولی و بهتر مانند تولید محتوا را نمیپسندید، نکات زیر را قبل از صرف هرگونه هزینه و پذیرش ریسک در نظر داشته باشید تا احتمال جریمه سایت خود را به حداقل برسانید:
۱– بک لینکها را بافاصله زمانی و جداگانه خریداری کنید. پیشنهادهایی مانند “تبلیغات در ۱۰ سایت با پیج رنک ۲ و ۳” انتخاب مناسبی نیستند.
۲– بهصورت مستقیم با صاحب سایت در تماس باشید و باواسطههای تبلیغاتی همکاری نکنید.
۳– با سایتهایی که بهطور گسترده و عمومی اقدام به فروش لینک و پذیرش تبلیغات میکنند همکاری نکنید.
۴– تنها از سایتهای مرتبط با زمینه کاری خود لینک خریداری کنید.
۵– بجای تبلیغات متنی در ساید بار یا فوتر سایتها، از تبلیغات محتوایی و مطالب اختصاصی استفاده کنید.
۶– بجای خرید بک لینک در تمام صفحات یک سایت، در یک یا چند صفحه خاص تبلیغ کنید.
۷– نسبت لینکهای خریداریشده بهکل لینکهای ورودی سایت کمتر از ۱۰ درصد باشد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید: