یکی از اصلیترین مواردی که مدیران و وب مسترها همیشه با آن درگیر هستند اینست که دقیق نمیدانند که کدام موضوع در SEO از اهمیت بالایی برخورد دارتر است. بعضی از کاربران موارد فنی و بعضی از صاحبنظران تولید محتوا را مهمتر از هر چیزی دیگری میدانند که بد نیست بدانید تولید محتوا از هر موضوع دیگری میتواند مهمتر باشد مگر اینکه وبسایت شما دارای شرایط خاص باشد و درزمینهٔ فعالیتی که در آن کار میکنید مقالهای برای ارائه وجود نداشته باشد که در این مواقع باید به سراغ روشهای دیگر مثل تبلیغات کلیکی یا بنری بروید که معمولاً ۳ برابر هزینه این روش نسبت به تولید محتوا بیشتر است. اما محتوای مفید؟ به مقالهای که کپیبرداری از سایتهای دیگر نباشد، نیاز کاربران باشد، با بررسی دقیق و جامع نوشتهشده باشد یک مقاله مفید گفته میشود.
از سایتهای دیگر کپیبرداری نباشد: زمانی که یک موضوع را در اینترنت جستجو میکنید مشاهده میکنید که ۱۰ وبسایت اول با همان عنوان مطالبی را نوشتهاند. گوگل در این موقع ابتدا محتوای شمارا با محتوای سایتهای قبلی بررسی میکند تا کپیبرداری نباشد اگر مقداری از تن شما یا کلان کپیبرداری از سایت منبع باشد گوگل به شما امتیاز منفی میدهد و مقاله شما موردبررسی قرار نمیگیرد.
موضوع مناسب انتخاب شود: قبل از هر چیز باید تسلط کافی درزمینهٔ کاری خود داشته باشید و مطالعات روزانه خود را در سطح اینترنت یا کتاب افزایش دهید. همه آن چیزی که شما درزمینهٔ کاری خود میدانید و تجربه کردهاید میتواند برای دیگران ارزشمند باشد، هرچقدر این نکات ظریفتر و دقیقتر باشند مخاطبین مناسبتری نیز خواهند داشت.
مطالب مورد نیاز کاربران باشد: سعی کنید مطالبی را بنویسید که نیاز امروز کاربران وبسایت شما باشد نه آن چیزی که خودتان دوست دارید. بعضی از وبمسترها فقط به کمیت دقت میکنند و کمیت را مدنظر قرار نمیدهند که این وضع میتواند رشد شمارا تا حد زیادی کاهش بدهد.
مقالات با بررسی دقیق و جامع نگارش باشد: اگر مقالهای مینویسید که فکر میکنید در قسمتی از آن کاربر ممکن است برای روند انجام کار از شما سؤال کند حتماً در مورد مطلب نوشتهشده اطلاعات دقیق داشته باشید. تخصصی عمل کنید و تا جایی که میتواند از تولید محتوای بدون کیفیت خودداری نمایید. هرچقدر تولید محتوا درزمینهٔ کاری شما سختتر باشد برای شما بهتر است چرا که رقبای کمتری خواهید داشت. محتوای عمومی بهراحتی در اینترنت قابلدسترسی بوده و منابع زیادی برای دریافت آن وجود دارد پس راه ایجاد تفاوت در اینترنت ارائه محتوای تخصصی و ارزشمند است.
گوگل به محتوای جدید که در سایت قرار میدهید ، بسته به زمانبندی Index نقشه سایت حساس است. به این معنی که اگر هنگام ایجاد نقشه سایت زمانبندی را بهصورت روزانه تنظیم کرده باشید گوگل بررسی خود را نسبت به این زمانبندی تنظیم میکند و از سایت شما انتظار دارد که در زمان مشخصشده سایت بروز شود در غیر این صورت مطمئن باشید که رنک الکسا سایت شما افت میکند ولی اگر بهصورت هفتگی و ماهانه تنظیم کرده باشید کمی بهروزرسانی وبسایت برای شما سادهتر میشود و شما وقت دارید که قبل از فرستادن موتور جستجو گوگل و بررسی فایل نقشه سایت مطالبتان را بروز کنید.
اما جدا از به روز رسانی ، باید محتوای تازه را نیز مدنظر قرار بدهید. محتوای تازه هم مفهوم به روز رسانی سایت است هم به این معنی است که باید مقالات با سطح کیفی بالایی ایجاد کنید که کاربران رغبت کنند مقاله شمارا بررسی کنند. بهعنوانمثال اگر شما عبارتی را میشناسید که به محتوای تازه رفتار مناسبی نشان میدهد و برای زمینه کاری شما بااهمیت است، میتوانید یک صفحه مشخص برای آن در سایت خود ایجاد کرده و بهصورت مستمر اخبار و اطلاعات مربوط به آن را بهروزرسانی کنید. بهعنوانمثال برای یک سایت آموزش کامپیوتر ایجاد یک صفحه بانام پرسش و پاسخ” و افزودن مطالب مستمر به آن میتواند بسیار مؤثر باشد.
برای گوگل ، ایجاد محتوای تازه و باکیفیت از طرف وب مسترها بسیار مهم است که دارای مؤلفههای کپیبرداری، مطالب بدون بازدید، مطالب صد در صد تخصصی که کاربران سطح مقدماتی نمیتوانند از آن استفاده کنند نباشد. البته این مهم نیز به بخشهای مختلفی تقسیم میشود یعنی شما باید نیاز تمام کاربران را نسبت به سطح یادگیری آنها بسنجید و شروع به ایجاد محتوای باکیفیت کنید. پس نتیجه میگیریم که محتوای تازه برای گوگل بسیار ارزشمند بوده و تأثیر به سزایی در رنک SEO سایت شما دارد.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید: