برای فهم بهتر کد نوفالو (nofollow) باید نحوه تعیین اعتبار یک صفحه توسط موتورهای جستجو را بهتر بشناسیم. اگر سایتی دارید که صفحه اصلی آن به ۱۰ صفحه داخلی از مطالب سایت شما و ۵ صفحه از سایتهای دیگر خارجی لینک شده است، شما مجموعاً ۱۵ لینک خروجی دارید. زمانی که سایت دیگری به صفحه اصلی شما لینک دهد به آن لینک ورودی میگوییم.
اگر فرض کنیم که شما ۳۰ لینک ورودی به صفحه اصلی خود دارید درمجموع ۴۵ لینک در ارتباط با صفحه اصلی شما هستند. موتورهای جستجو زمان بررسی صفحه اصلی شما تمام این ۴۵ لینک را بررسی کرده و با توجه به اعتبار این صفحات (پیج رنک و عوامل سئو آن صفحات) پیج رنک شمارا محاسبه میکنند. همین شرایط برای سایتهای در ارتباط با شما وجود دارد و یک رابطه دوطرفه را تشکیل میدهد مگر اینکه شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) راه ارتباطی را مسدود کنید.
نوفالو (nofollow) یک کد بهصورت “rel=”nofollow است که در کد لینکهای سایت شما قرار میگیرد. کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو نشان میدهد که نباید به دنبال این لینک بروند. درواقع شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو خبر میدهید که این لینک نباید در محاسبه پیج رنک شما وارد شود ولی با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو میدهید. البته لینک نوفالو از صفحات شما به سایتهای دیگر در پیج رنک آنها نیز بیتأثیر خواهد بود.
گاهی لینکهای خارجی باعث بالا رفتن سئوی پست میشوند که باید به آن پست خارجی مربوط باشد. اما گاهی هم فقط برای مشخص کردن منظوری لینک خارجی ایجاد میکنید که ممکن است آن سایت خارجی سئو پایینتری داشته باشد و یا مطالب غیر مرتبطی باشد حال برای اینکه سئو پست شما پایین نیاید و گوگل مطلب شما رو نسبت به لینک خارجی بیاهمیت نکند لازمه که ویژگی nofollow رو به لینک خارجی بدید.
جلوگیری از اسپمرها: اگر صفحات شما به یک سایت اسپم لینک شده است و یا در بخش نظرات سایت شما لینکهای نامناسب و اسپم قرار میدهند با استفاده از کد نوفالو (nofollow) میتوانید تأثیر آنها را در پیج رنک خود از بین ببرید.
جلوگیری از تکراری شدن محتوا: اگر شما دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text (متن لینک شده) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد نوفالو (nofollow) یکی از آنها را نادیده بگیرید. بهطور مثال به صفحه در مورد روش یک محصول در سایت فروشگاهی دارید و مطالب همان صفحه را درسایت خبری تکرار میکنید در این موارد بهتر است صفحهای که برای شما مفید است و باید در اولویت اول سرچ قرار گیرد را در صفحه بهطور مثال فروشگاهی قرار دهید و در سایت خبری از نوفالو استفاده کنید
بک لینکهای پولی: اگر شما واقعاً قصد دارید که گوگل را تحت تأثیر خود قرار دهید بهتر است برای تبلیغات خود از لینکهای نوفالو (nofollow) استفاده کنید! شما بهتر است که از بک لینکهای پولی خود برای پیج رنک چشمپوشی کنید، درواقع گوگل راههای زیادی برای شناسایی لینکهای خریده شده دارد و تنبیه شما دارد که یکی از آنها سیستم گزارش کاربران است. لینکهای پولی میتوانند شامل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی باشند. پس در تبلیغات خود از لینک نوفالو (nofollow) استفاده کنید مگر آنکه قصد شما تنها بالا بردن پیج رنک خود باشد.
جلوگیری از کاهش اعتبار شما: شما لینکهای ورودی مناسبی را از سایتهای دیگر دریافت میکنید ولی بخش زیادی از اعتبار بهدستآمده را به سایتهایی که به آنها لینک داده این میبخشید که این باعث کاهش اعتبار شما میشود.
– کد نوفالو (nofollow) در بسیاری از انجمنها و وبلاگهایی که امکان نظر دهی به کاربران ارائه میدهند استفاده میشود تا جاییکه بسیاری از CMS ها مانند وردپرس این قابلیت را در خود جایدادهاند.
– در اکثر جامعههای مجازی مانند فیس بوک و توییتر لینکها بهصورت خودکار بهصورت Nofollow انتشار مییابند برای جلوگیری از عمل انتشار لینکهای گسترده و اسپم به یک سایت و یا وبلاگ مشخص این عمل انجام میشود.
– در قسمت نظرهای مطالب وبلاگها و سایتها برای درج لینک به نویسنده نظر از خاصیت No follow استفاده میشود که این عمل از انتشار نظرهای اسپم برای افزایش رتبه سایت نویسنده نظر جلوگیری میکند. البته این امر در سیستمهای مدیریت محتوا و وبلاگ نویسی مانند جوملا، وردپرس، بلاگر و دیگر سیستمهای معروف به صورت پیشفرض اعمال میشود.
– در سیستمهای اشتراکگذاری لینک مانند سرویس خوشمزه (delicious.com) لینکها بهصورت پیشفرض بهصورت No follow انتشار مییابند.
– در مواقعی که از درست بودن مقصد یک لینک مطمئن نیستید و نمیدانید که سایت لینک دادهشده یک سایت مخرب یا یک سرویس انتشار اسپم نیست در سایت یا وبلاگ خود میتوانید از این خاصیت استفاده کنید. چون همانطور که میدانید انجام این عمل بهصورت معمول و بدون استفاده از خاصیت No follow باعث نتیجه منفی در رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر میشود.
تلاش شما برای تبادل لینک با سایتهایی که از لینک نوفالو (nofollow) استفاده میکنند نتیجهای به همراه نخواهد داشت و سئو سایت شما را بهبود نخواهد بخشید. بااینوجود اگر شما فرصتی برای قرار دادن لینک خود در سایتی با کد نوفالو (nofollow) ولی بازدید و محبوبیت زیادی دارید این کار را انجام دهید. بهطور مثال قرار دادن لینک شما در یک انجمن پربازدید و مرتبط باکار شما اما با لینک نوفالو (nofollow) بازدید زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت که ارزش آن کمتر از یک لینک ورودی مناسب نیست.
گاهی اوقات بهتر است که چند کد نوفالو (nofollow) در صفحات شما موجود باشد تا گوگل بپذیرد که لینکهای سایت شما طبیعی هستند. برای بررسی نوفالو (nofollow) بودن لینکها در یک سایت میتوانید در سورس کد آنها کلمه nofollow را جستجو کنید برای این کار در فایرفاکس از Ctrl+U و در گوگل کروم باراست کلیک کردن روس صفحه و انتخاب گزینه view page source میتوانید به سوررس کد دسترسی یابید.
<a href=”http://www.bigtheme.ir” rel=”nofollow”>bigtheme</a>
همانطور که در کد بالا مشاهده میکنید تگ a که href مشخصکنندهٔ آدرس لینک باقابلیت rel=nofollow است حال ازنظر گوگل لینکهایی که دارای ویژگی rel=nofollow هستند دارای ارزشاند و گوگل این لینکها رو دنبال می کنه اما سبب بی ارزشی سایت شما نمیشود.
لازم به ذکر است، گوگل هوشمندتر از آن است که صرف اشتباه شما، (نوفالو کردن لینکهای داخلی)، از انتقال اعتبار لینکهای شما به صفحات دیگر خودتان خودداری کند. موتورهای جستجو و گوگل بهخوبی میدانند که ممکن است صاحب یک وبسایت، بدون آنکه بداند لینک نوفالو چیست، لینکهای داخلی سایتش را نوفالو کرده باشد و یا طراح بهطور پیشفرض چنین سایتی تحویل او داده باشد.
برعکس آن نیز صادق است. گوگل بهخوبی میداند که بسیاری از صاحبان وب سایتها اصلاً نمیدانند لینک نوفالو چیست و تمام لینکهای خروجی آنها هم نوفالو است!
مت کاتز (Matt Cutts) مدیر بخش وب اسپم گوگل، نیز با همین استدلال توصیه کرده است که لینکهای داخلی nofollow نباشند و کاربرد لینکهای nofollow را تنها در لینکهای خروجی دانسته است.
طبق تجربه ما این فرضیه غیر مطلق، هم باوجود احتمالات و شرایطی خاصی وجود دارد که موتورهای جستجو بهخصوص گوگل، برخورد متفاوتی با لینکهای داخلی سایت و لینکهای خروجی (لینک به دامنههای دیگر) داشته باشند. برای مثال ممکن است گوگل برای لینکهای داخلی اصلاً توجهی به nofollow بودن یا نبودن آن نکند. اما چهبهتر که درگیر احتمالات نباشید و لینکهای داخلی سایت خود را بهصورت عادی (follow – بدون rel=”nofollow”) قرار دهید.
ممکن است تصور کنید لینکهای نوفالو بیتأثیر هستند. اما من با پرسش از شما، این اعتقاد را به چالش میکشم. در پایان این پرسشها خود شما به این نتیجه میرسید، که لینکهای نوفالو مهم هستند:
درست است که بک لینکهای نوفالو اعتبار را بهطور مستقیم منتقل نمیکنند. اما اکنون اکثر سایتها، کدهای آماده، سیستمهای مدیریت محتوا، لینکهای خروجی را بهطور پیشفرض نوفالو کردهاند. حتی برنامه نویسان و طراحان وب سایت که بهطور اختصاصی سایتی طراحی میکنند نیز همینگونه عمل میکنند. با این حساب، اکثر لینکها بهطور پیشفرض نوفالو هستند. آیا فکر میکنید وقتی بیش از چند درصد لینکهای خروجی سایتها نوفالو است، گوگل که صرف دیدن مشخصه نوفالو، آنها را تأثیر نمیدهد؟ بدون شک به این نتیجه باید برسید، که گوگل مجبور است لینکهای نوفالو را نیز تحلیل کند و در رنکینگ خود تأثیر دهد. مگر میشود از انبوهی از لینکهای نوفالو که کمتر از لینکهای فالو در سطح وب نیستند، صرفنظر کرد و آنها را بیتأثیر خواند؟
آیا امکان ندارد، یک سایت معتبر، صفحه یا سایت دیگری را بهصورت طبیعی، بهعنوان لینک مفید یا مرجع، بهصورت نوفالو لینک کند؟ شما جای گوگل باشید، چون صرفاً نوفالو است، آن را در رنکینگ، تأثیر نمیدهید؟
آیا میدانید سایتهای معروف و قدرتمند و یا در انجمنهای پرسش و پاسخ مثل stackoverflow.com (این سایت صرفاً یک مثال است و بیشتر مخصوص برنامه نویسان و توسعه دهنگان است) وقتی لینک مفیدی را معرفی میکنند، بهصورت نوفالو است؟ در این سایتها لینک صرفاً به خاطر مفید بودن در یک مطلب مرتبط معرفیشده است و طبیعیترین بک لینک ممکن است؟ پس آیا منطقی است که گوگل صرف نوفالو بودن به آن اهمیت ندهد؟!
آیا میدانید، بازی به این سادگی هم نیست و گوگل هوشمندتر از آن است که صرف نوفالو بودن لینک، گوگل آن را غیر مهم تلقی کنید و صرف فالو بودن آن، مهم تلقی کند؟
لینکهای فالو اعتبار را منتقل میکنند. وقتی سایت یک به سایت دو لینک فالو میدهد به این معنی است که سایت یک سایت دو را تأیید کرده است. اما لینک نوفالو به این معنی است، که سایت یک، سایت دو را مفید دانسته یا بهر دلیلی لینک داده است، اما آن را تأیید نمیکند، و واگذاری اعتبار را به موتورهای جستجو واگذار میکند. از طرفی لینکهای نوفالو از نظر گوگل قانونی و مجاز است و هیچ مشکلی برای رتبه سایت شما به وجود نمیآورد. زیرا گوگل صراحتاً اشارهکرده است که لینکهای nofollow، پیج رنک گوگل را منتقل نمیکنند.
توجه داشته باشید، نوفالو بودن لینک ها، به معنی این نیست، که رباتها اجازه بررسی آن را نداشته باشند.
اما کار به همینجا هم ختم نمیشود. لینکهای فالو و نوفالو بحثی داغ در سئو است که اختلافنظرهای زیادی دراینباره وجود دارد.
OBL مخفف Out Bound Links به معنی لینکهای خروجی یک سایت است. لینکهای خروجی در سئو، منظور لینکهایی است که به دامنه دیگری اشاره دارد.
هرچقدر لینکهای خروجی یک صفحه کمتر باشد برای سئو بهتر است.
اگر یک صفحه خالی را در نظر بگیرید که دو خط مطلب دارد، شاید برای این صفحه یک لینک خروجی هم زیاد باشد. همچنین ممکن است وبسایت شما، دارای اعتبار و محبوبیت کمی باشد. لذا در این شرایط بهتر است تا جای ممکن کمترین تعداد را در لینک خروجی داشته باشید.
از طرفی مطلب صفحه شما ممکن است آنقدر جامع باشد، که در حالت طبیعی ۱ لینک خروجی در محتوای صفحه شما، واقعاً موردنیاز باشد. همچنین ممکن است سایت شما آنقدر دارای محبوبیت زیادی نزد گوگل باشد که در این شرایط لینک خروجی بیشتری میتوانید داشته باشید.
اما در کل چند نکته مهم را برای لینکهای خروجی در نظر بگیرید:
– لینکهای بیربط، مثل لینکهای کامنت ها، حتماً nofollow باشند. (لینکهای nofollow)
– لینکهای خروجی بهتر است در همه صفحات سایت تکرار نشده باشند. (لینکهای sitewide)
– لینکهای خروجی درصورتیکه follow باشند (معمولی)، اعتبار آن صفحه را به لینک مقصد منتقل میکنند.
– هنگامیکه از سایت x به سایت y و z لینک داده میشود، یک اعتبار به y و یک اعتبار به z منتقل میشود.
– لینکها مستقیماً روی پیج رنک گوگل تأثیرگذارند.
و دو نکته دیگر:
– کلیه موارد گفتهشده مطلق نیست. ممکن است لینکهای شما بهصورت فالو به بیش از صد سایت باشد، و هیچ مشکلی برای سایت شما به وجود نیاید و از استعداد آن برای کسب رتبه در گوگل کم نشود. موارد گفتهشده صرفاً کلی است و بهتر است رعایت شود.
– تا میتوانید سعی کنید در هر صفحه لینک خروجی به سایتهای دیگر کمتری داشته باشید و سعی کنید در لینکهای خروجی سایتتان وسواس به خرج دهید ولی به دنبال عددی استاندارد برای لینکهای خروجی صفحاتتان نباشید.
لینکهای داخلی یکی از موارد مهم On Page Seo است. استفاده از لینکهای داخلی بخصوص برای سایتهای محتوا محور، دارای اهمیت بیشتری است.
وقتی خزنده گوگل، وارد صفحه از سایت شما میشود، و به محتوای مثلاً درباره آموزش بهینهسازی داخلی سایت میرسد، لینکهای دیگری در وسط متن شما به سایر صفحات سایتتان میبیند که کاملاً به مطلب “آموزش بهینهسازی داخلی سایت” مرتبط است. لذا خزنده وارد آن لینک میشود و محتوای آن لینک را هم بررسی میکند. نتیجه آن این است که خزندهها بهخوبی ساختار سایت شما و درک میکنند و همه مطالب شمارا بهسرعت بررسی و فهرست (index) میکنند و شما ربات و خزندهها را به مدت طولانیتری در سایت خود مشغول میکنید و بیشتر به خزیدن وادارشان میکنید!
عیناً همین اتفاق روی کاربر میافتد. وقتی کاربر مطلب “آموزش بهینهسازی داخلی سایت” را مشاهده میکند، در همان حین، چند لینک دیگر که برای او مفید است را مشاهده میکند، و حداقل آن این است که آنها را در یک تب جدید باز میکند تا بعد از مطالعه مطلب، آنها را بخواند. درنتیجه شما کاربر را هم مشغول و جذب میکنید و درنتیجه علاوه بر آنکه bounce rate سایت شما کاهش مییابد (بهتر میشود)، سایت شما ازآنجاکه کاربر بیشتر در سایت شما گشتوگذار کرده است، در خاطر کاربر باقی میماند و در برندینگ و شهرت سایت شما بهشدت مؤثر است.
همچنین Bold کردن لینکهای داخلی و یا بارنگ متمایز کردن، به شکلی که در یک نگاه، بتوان تشخیص داد، که کدام عبارتها و کلمات لینک هستند، در نرخ افزایش کلیک روی لینکهای داخلی تأثیرگذار است.
استفاده از لینکهای مفید پرطرفدار مثل دستههای محبوب و گروههایی که کاربران زیادی به دنبال آن هستند، نمایش مطالب تصادفی، نمایش مسیر صفحه فعلی بهصورت لینک و ساختاریافته (navigator – اینکه کاربر اکنون در کجا قرار دارد: خانه > آموزش پایه سئو…) و از همه مهمتر، لینکهای مطالب مرتبط در پایین هر مطلب، از دیگر روشهای ایجاد لینکهای داخلی است.
یکی از مزایای مهم دیگر لینکهای داخلی، انتقال اعتبار بک لینکهای شماست. فرض کنید همین صفحه بهعنوان مطب مفید یا هر به هر دلیل دیگری در صفحهای از سایتی دیگر لینک شده است. درنتیجه این صفحه یک امتیاز/اعتبار از سایتی دیگر گرفته است. حالا لینکهای داخلی که در همین صفحه هستند، نیز به دلیل بک لینکهای این صفحه، دارای اهمیت بیشتری میشوند و درنتیجه، اعتباری که از بک لینکهای این صفحه به این صفحه منتقلشده است، بین لینکهای داخلی این صفحه هم تقسیم میشود.
همچنین ازآنجاکه رباتها و خزندهها به خاطر بک لینکهای این صفحه، بیشتر وارد این صفحه میشوند، لینکهای داخل این صفحه نیز، به همان اندازه توسط رباتها بازدید میشود. اگر هم پیج رنکها بهروز شوند، لینکهای داخلی، نقش مهمی را در پیج رنک گرفتن صفحات داخلی و درنتیجه صفحه اصلی، ایفا میکنند. (پیج رنک ابتدا از بیرون سایت به داخل سایت منتقل میشود و سپس از لینکهای داخلی، به همه صفحات پخش میشود).
کاربر را خسته نکنید! بهصورت طبیعی لینک داخلی بدهید. اگر یکبار یک کلمه یا عبارت مرتبط را لینک کردید، دیگر برای بار دوم و سوم در همان پاراگراف چه نیازی است که لینک باشد؟ بهصورت کلی هیچ فرمولی وجود ندارد که چقدر لینک در صفحه شما باشد. قانون آن طبیعی بودن است. اگر واقعاً میطلبد که عنوانی را در مطلب خود بیش از یکبار لینک کنید، این کار را بکنید. لینک داخلی را برای کاربر ایجاد کنید نه برای موتور جستجو و گوگل و کلاً خزندهها. همان اندازهای که لینکهای داخلی شما برای کاربر مفید و غیر آزاردهنده باشند، موجب رضایت خزندهها هم خواهند بود.
بهطور مثال بسیار از سایتها کلمه “سایت” رو بهعنوان لینک داخلی، به صفحه اصلی سایت خودشان میدهند و این کار رو هم در هر جای متن تکرار میکنند این کار فقط over optimization کردن است و هیچ فایدهای هم ندارد. کلمه “سایت” و یا “اینجا” یا “لینک” اینها بیمحتوا و لینکهای غیرکاربردی هستند.
اگر تاکنون لینکهای داخلی را بیاهمیت میدانستید بهتر است تجدیدنظر کنید. تأثیر لینکهای داخلی ممکن است محسوس نباشد اما وقتی در کنار فاکتورهای دیگر سئو قرار میگیرد تأثیر خود را بهصورت غیرمستقیم نشان میدهد.
نتیجهگیری میشود علاوه برافزایش تعداد لینکهای ورودی خود توسط روشهایی مانند تبادل لینک، آگهیهای متنی لینک دار و دیگر روشها باید تعداد لینکهای No follow ورودی خود را نیز افزایش دهیم.
جریمه سایت به دلیل محتوای تکراری
محتوای تکراری چیست؟
۱- هر مطلب یا نوشته بر روی سایت شما که دقیقاً مشابه مطالب سایتهای دیگر و یا حتی سایر صفحات سایت خودتان باشد، از دید گوگل محتوای تکراری یا کپی شناخته میشود.
۲- مقاله شما عیناً در سایت دیگری کپی و منتشر شود.
۳- صفحه اصلی سایت شما چندین آدرس مجزا داشته باشد، مانند: http://site.com، http://www.site.com و http://www.site.com/index.php. تعیین دامنه اصلی سایت برای جلوگیری از این اتفاق اهمیت ویژهای دارد.
۴- صفحاتی مانند محصولات فروشگاهی که با تغییر خصوصیت محصول (سایز، رنگ و …) به آدرس جدیدی منتقل میشوند. مثل http://yoursite.com/product و http://yoursite.com/product?sessionid=5486481
۵- صفحاتی که دارای حالات تنظیم متنوعی مانند نمایش بهصورت جدول یا لیست هستند و با تغییر آن آدرس صفحه نیز تغییر میکند.
۶- سایتهایی که گزینهای برای پرینت صفحه در نظر گرفتهاند ولی با کلیک بر روی آنیک صفحه جدید با آدرسی متفاوت و محتوای تکراری باز میشود.
۷- آدرسهایی که قبل از ورود بهحساب کاربری با http و بعدازآن با https فراخوان میشوند.
محتوای غیرتکراری چیست؟
محتوای غیرتکراری یا مفید میتوانند برگرفته از دیگر سایتها باشند ولی موجب جریمه سایت شما نگردند، برای این کار باید اصول نگارشی و حق کپیرایت را رعایت کنید.
متن یا پاراگرافی که بهصورت نقلقول در سایت میآورید حتی اگر عیناً کپی باشد محتوای تکراری نخواهد بود، به شرطی که منبع آن را نیز ذکر کنید.
تصاویر سایتهای دیگر یا تصویری از سایت خودتان که در چند صفحه استفادهشده است محتوای تکراری نیست زیرا هنوز گوگل قادر به درک و تشخیص آن نیست. ولی بهتر است که تصاویر را با ذکر منبع استفاده کنید تا بر اعتبار سایت خود نزد گوگل و بینندگان سایت بیافزایید.
اینفوگرافیک و ویدئوهایی که با کدهای فراخوان صحیح و از مرجع اصلی در سایت یا مطالب خود قرار میدهید نیز هیچگونه جریمهای برای شما به همراه نخواهد داشت. تأثیر محتوای تکراری بر سئو
معمولاً زمانی که روباتهای گوگل با محتوای تکراری و یکسان در چند سایت مواجه میشوند، آدرس معتبرترین سایت و آن مطلبی که در تاریخ قدیمیتری منتشرشده است را نشان میدهند و بقیه را از چشم بیننده پنهان میکنند. تنها درصورتیکه از گوگل بخواهید نتایج مخفیشده را به شما نشان میدهد. در بعضی موارد ممکن است هر دو صفحهٔ یکسان را از نتایج خود خارج کند. در این شرایط مطالب شما ایندکس میشود ولی هیچگاه به کاربران پیشنهاد نمیشود و جایی در نتایج گوگل نخواهد داشت.
از طرف دیگر با زیادشدن صفحات سایت زمانی که روباتهای گوگل برای شناسایی و ایندکس آنها صرف میکنند افزایش مییابد، و با توجه به آنکه زمان معینی را در سایت شما هستند امکان بررسی تمام صفحات و مطالب جدید را نخواهند داشت. زیرا زمان خود را صرف بررسی آدرسها و محتوای تکراری میکنند.
زمانی که یک لینک ورودی یا همان بک لینک به یک صفحه با چندین آدرس میرسد، ارزش آن به همان میزان تقسیم میشود. بهعبارتدیگر یک بک لینک از صفحهای با پیج رنک ۴ به سایت شما با دو آدرس مختلف (مانند http://site.com و http://www.site.com) همانقدر تأثیرگذار است که یک بک لینک از صفحهای با پیج رنک ۲ به سایتی با آدرس یکتا.
مشخصاً با کاهش رتبه صفحات شما از گوگل و یا حذف صفحات ایندکس شده، بازدید شما بهشدت کاهش خواهد یافت، ولی اگر از ابتدا با همین سیستم مشغول به فعالیت بودهاید؛ شاید زحمات زیادی را هدر داده باشید و در عمل بازدهی و اعتبار سایت شما تا الآن باید بهمراتب بیش از این میبوده است. فرض کنید تعداد بازدید سایت شما از طریق گوگل به دو یا سه برابر افزایش یابد فکر میکنید تا چه میزان بر درآمد و بازدهی سایت شما تأثیرگذار است؟
ممنون واقعا آموزش خوبی بود استفاده کردم
سلام انصافا مقاله خوب و کاملی بود واقعا ممنون و خسته نباشید یه سوالی داشتم ازتون: در یک سایت فروشگاهی که محصولات یک دسته یا category ممکن است شامل توضیحات یکسانی باشد، چون طبیعی است که برخی از محصولات موجود در یک دسته فقط در یکی دو مشخصه تفاوت داشته باشند و در سایر توضیحات و المان ها یکسان باشند، آیا در این صورت این صفحات ِ محصولات مشابه بعنوان محتوای تکراری تلقی می شوند؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید: