گوگل سال ۹۳ الگوریتم کبوتر را معرفی کرد که در آن از دو فاکتور برای افزایش رنکینگ وبسایت صحبت شده بود.طبق توضیحات گوگل وب سایتهایی که دارای SSL باشند رنکینگ آنها در ارزیابی نسبت به رقبا افزایش پیدا خواهد کرد. البته در ادامه به این موضوع اشارهشده است که وزن یا اهمیت این موضوع بسیار پایینتر از موارد دیگر مثل محتوا است.
اما هنوز محتوا پادشاه است و هیچوقت این موضوع کماهمیت نخواهد شد. وب سایتهای زیادی وجود دارند که با رعایت کردن فقط همین فاکتور به ردههای بالای جدول رنکینگ رسیدهاند.
SSL (اساسال) پروتکلی است که توسط شرکت Netscape برای ردّ و بدل کردن سندهای خصوصی از طریق اینترنت توسعهیافته است. SSL از یک کلید خصوصی برای به رمز درآوردن اطلاعاتی که بر روی یک ارتباط SSL منتقل میشوند استفاده مینماید.
مزیت استفاده از این پروتکل، بهرهگیری از موارد امنیتی تعبیهشده آن برای امن کردن پروتکلهای غیر امن لایه کاربردی نظیر HTTP، LDAP، IMAP و… است که بر اساس آن الگوریتمهای رمزنگاری بر رویدادههای خام (plain text) که قرار است از یک کانال ارتباطی غیر امن مثل اینترنت عبور کنند، اعمال میشود و محرمانه ماندن دادهها را در طول کانال انتقال تضمین میکند.
بر اساس بررسیهای انجامشده ، گوگل برای افزایش رتبهبندی ۲۰۰ فاکتور را موردبررسی قرار میدهد که در میان این موارد محتوای منحصربهفرد، سرعت بارگذاری صفحات، استاندارد کد نویسی قالب، رعایت کردن موارد فنی، روش صحیح نوشتن تگ ، متا Title در SEO، کوتاه بودن لینکها، ظاهر وبسایت و چند مورد دیگر در اولویت قرار دارند. البته تمام این توضیحات گفته شد که کاربران بدانند نیازی به رعایت کردن یک فاکتور مثل SSL ندارید و اگر میخواهید در SEO موفق باشید ، نهفقط به یک موضوع که حتماً باید تمام موارد مهم را در تنظیمات وبسایتتان رعایت کرده باشید.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید: