از بهترین روشهای افزایش سئو ، تولید محتوا با رعایت قوانین پایه است. اگر انتخاب کلیدواژه کانونی درست باشد و متنتان هم برای آن کلیدواژهها بهخوبی بهینهسازی شده باشد، تولید محتوا باعث میشود سایتتان بهراحتی در نتایج جستجو قرار بگیرد.
کلیدواژه کانونی یا همان focus keyword در افزونه WordPress SEO به کلمه یا عبارتی که بیشترین ارتباط را با موضوع پست دارد، گفته میشود.
برای اینکه یک کلمه کلیدی مناسب برای مطالبی که مینویسید پیدا کنید بهتر است اول از خود بپرسید: کاربران با چه کلیدواژههایی به دنبال محتوایی که من تولید میکنم میگردند؟
مثلاً در نظر بگیرید موضوع اصلی مطلب شما نحوه افزایش سئو است. کاربران برای پیدا کردن این مطلب ممکن است عبارتهای مختلفی را مانند زیر جستجو کنند:
آموزش افزایش سئو ، سئو را چگونه افزایش دهیم ، سئو چطور افزایش می یابد ، نحوه افزایش سئو و …
از بین کلمات مختلفی که کاربران با آن به دنبال مطلب میگردند یک یا چند مورد از آنها کاربرد بیشتری دارند. برای اینکه بفهمید کاربران بیشتر به چه شکلی به دنبال آن موضوع میگردند میتوانید کلیدواژه کانونی موردنظرتان را سرچ کنید و نتایج جستجو مردم را در گوگل ببینید. با این کار میتوانید از سلیقه مردم در انتخاب کلمات برای جستجو مطلع شوید و تصمیمات بهتری برای انتخاب کلیدواژه کانونی بگیرید.
یا از ابزارهای google search suggestion , google trend استفاده کنید:
ابزار Google Trends به شما یک درک کلی درباره نوع و میزان جستجوی عبارات در گوگل می دهد. همچنین توسط این ابزار میتوانید روند رشد یا تضعیف کلمات کلیدی را نیز ببینید و آنها را با کلمات کلیدی دیگر مقایسه کنید.
و ابزار google search suggestion در واقع همان کلمات یا عباراتی هستند که همزمان با نوشتن متن جستجو در جعبه جستجوی گوگل مشاهده می کنید.
با کمک این ابزارها میتوانید به درک درستی از نحوه جستجوی کاربران درباره موضوع انتخابی خود دستیابید. پس بعدازاینکه متوجه شدید که کاربران به چه شکلی به دنبال محتوای شما میگردند بهتر است تا یک کلمه یا عبارت کلیدی مناسب که تقریباً بین اکثر آنها مشترک است را انتخاب کنید و آن را در جعبه کلیدواژه کانونی افزونه Yoast قرار دهید.
بعد از انتخاب کلمات کلیدی که توسط کاربران بیشترین جستوجو را دارد، سعی کنید از آن در عنوان استفاده کنید. در پاراگراف اول مطلب به کلمه کلیدی موردنظر که در عنوان استفاده کردهاید اشارهکنید و در طول نوشته چندین بار از آن در پاراگرافها استفاده کنید. اما توجه کنید استفاده نادرست از این کلمه تأثیر عکس خواهد داشت.
در بالا اشاره شد کلمات کلیدی که در عنوان نوشته وجود دارد را در پاراگرافها به کار ببرید, پس باید مطلب داری چند پاراگراف باشد. و این اشتباه را نکنید که نوشتهها پشت سر هم باشد و مطلب دارای هیچ پاراگرافی نباشد. بازدیدکننده و گوگل اینگونه مطالب را اصلاً دوست ندارند. پس بهصورت درست مطلب را پاراگرافبندی کنید. وقتی یک موضوع را توضیح دادید و تمام شد ، نقطه بزارید. همچنین سر خط نوشته باید تمیز باشد.
فرض کنید در مطلبی که ۶ پاراگراف نوشته اید میتوانید بهراحتی از کلمه کلیدی که در عنوان نوشته شده ۳ یا ۴ بار استفاده کنید (چگالی استفاده از این کلمه در مطالب ۲ تا ۵) است.
و همچنین از کلیدواژه کانونی در سرتیترهای ۱و۲ (H1 , H2) و برچسب نیز استفاده کنید.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید: